Logo

Bulgur

Änglamarks økologiske bulgur

Bulgur er knækkede hvedekerner, der er kogte og tørrede. Fuldkornsbulgur er et fuldkornsprodukt. Det betyder at hele kernen er med. Kan bruges som alternativ til ris.

Du finder bulgur i midten af madpyramiden sammen med kornprodukterne. Bulgur er en god kilde til energi, og de har et højt indhold af kostfibre og proteiner. Kostfibrene gør din krop mæt, og holder gang i din fordøjelse. Proteinerne er byggesten til dine muskler og væv, og gør også din krop mæt. Bulgur er en god kilde til mineralerne fosfor, jern og zink, som styrker dine knogler og dit blodomløb. Derudover har de et højt indhold af mineralet magnesium, som hjælper din krop med at optage kalk, og som kan afhjælpe kramper i musklerne. Bulgur indeholder gluten.

produktfoto bulgur.png

Tilberedning

Kog eller damp bulgur efter anvisningen på pakken. Brug dem i salater, supper eller som tilbehør til kød eller fisk. Bulgur er værdsat for sin nøddeagtige smag og er forankret i Mellemøsten og Nordafrika. Bulgur er knækkede hvedekorn og laves typisk på durumhvede. Nyd dem som tilbehør til kød eller fisk, i salater, i gryderetter, supper eller desserter. Bulgur er nemme i køkkenet og hurtigere at tilberede end ris. Tomat, mynte, citron, olie og persille klæder bulgur og er uundværlige i den klassiske salat tabbouleh. Spark til bulgur med chili, hvidløg, koriander eller spidskommen. Mango, tørrede abrikoser, grillede auberginer, kerner og nødder klæder også bulgur.

Änglamarks kolonialserie

Änglamark kolonialserie breder sig fra de kendte pasta-klassikere til det lidt mere modige alternativer såsom couscous og quinoa. Bælgfrugter er fedtfattige og indeholder masser af vitaminer, mineraler og kostfibre, som er med til at holde dig mæt og rask. Proteinindholdet i bælgfrugter er højt. Derfor kan de helt eller delvist erstatte kød i dine måltider. Hvis du gerne vil leve mere vegansk, kan du se vores veganske sortiment her, som hele tiden udvides med både slik og mælkeprodukter.