Logo

Couscous

Änglamarks økologiske couscous

Du finder couscous i midten af madpyramiden sammen med kornprodukterne. Fuldkornscouscous er et fuldkornsprodukt, men polerede couscous er ikke et fuldkornsprodukt. Couscous er en god kilde til energi og har et højt indhold af protein, som er byggesten til dine muskler og væv, og som gør din krop mæt. Couscous er en god kilde til flere af B-vitaminerne, som hjælper din krop med at omdanne måltidet til energi. Heraf har de især et højt indhold af folat, som hjælper din krop med at vedligeholde dine røde blodceller og dit DNA. Samtidig indeholder couscous mineralerne kalium og fosfor, som styrker dit blodomløb og dit immunforsvar.

Tilberedning

Couscous har hjemme i det nordafrikanske køkken. Her er couscous, hvad pasta er for italienere, ris er for kinesere, og kartofler er for danskere: Hjertet i ethvert traditionelt måltid. Hæld kogende vand og salt eller bouillon over den rå couscous i en skål, og lad den trække i cirka ti minutter. Smag til med olie og evt. smør. Nemmere bliver det ikke. Spis couscous til lam på marokkansk manér, krydret med spidskommen, safran og koriander. Nyd også kold couscous blandet med tomat, mynte, citronsaft, olie, tørrede abrikoser, nødder og persille. Spis det til alt fra fjerkræ og frikadeller til fisk.

produktfoto couscous.png

Änglamarks kolonialserie

Änglamark kolonialserie breder sig fra de kendte pasta-klassikere til det lidt mere modige alternativer såsom couscous og quinoa. Bælgfrugter er fedtfattige og indeholder masser af vitaminer, mineraler og kostfibre, som er med til at holde dig mæt og rask. Proteinindholdet i bælgfrugter er højt. Derfor kan de helt eller delvist erstatte kød i dine måltider. Hvis du gerne vil leve mere vegansk, kan du se vores veganske sortiment her, som hele tiden udvides med både slik og mælkeprodukter.